A Work Force Kft. 20 éves logója.

Hogyan motiváld alkalmazottaidat vezetőként? – 4+1 tipp a Work Force Kft. ügyvezetőjétől

Ügyvezető/tulajdonosként valószínűleg tisztában vagy azzal, hogyan befolyásolja a kollégák mindennapjait az elbocsájtás. A mostani időszakot követően, jelentős mértékben megnőttek ennek a negatív hatásai. Ilyenkor különösen fontos, hogy fokozd a munkavállalói elkötelezettséget, hogy az általad kezelt emberek úgy érezzék, hogy a munkájukba fektetett energia értéket teremt.

A vezetők számára az alkalmazottakkal folytatott hatékony kommunikáció mellett, a motiváció fokozása is feladat.

A következőkben tippeket adunk a vezetők számára, hogy motiválják az alkalmazottakat és dolgozzanak a szervezet közös stratégiai céljain:

  1. Ismerd el a jól elvégzett munkát

Olyan egyszerű cselekedet, mint a csapattagok dicséretét a jó munka elvégzéséért, óriási hatással lehet az alkalmazottak moráljára.

E mögött egyértelmű a pszichológia: a pozitív visszajelzés segít az alkalmazottak motivációjának fenntartásában. Amikor valaki értékesnek érzi magát, akkor motiváltabb, így továbbra is képes lesz a maximumot nyújtani a munkájában. Az adatok azt mutatják, hogy ezeken a munkahelyeken kevésbé valószínű, hogy a munkavállaló tovább áll.

Lelkes csapat meetingel és jelentkezik.

  1. Egészséges autonómia gyakorlása

Számos kutatás azt mutatja, hogy azok a munkavállalók, akik magasabb szintű munkahelyi autonómiát gyakorolnak, magasabb szintű munkahelyi jólétet tapasztalnak. Pontosabban, a fokozott rugalmasság a munkavégzés helyén (irodai és otthoni munka egyensúlyba hozatala), a napi ütemterv, a munka üteme és a feladatok elvégzésének sorrendje mind hozzájárultak a munkavállalók elégedettségének magasabb szintjéhez.

Ha nem vagy biztos benne, hogyan kezdd el beépíteni az autonómiát a szervezeted munkafolyamataiba, akkor kezdd el fokozatosan. Néhány könnyen megvalósítható stratégiát felhasználhatsz arra, hogy az alkalmazottjaidnak nagyobb rugalmasságot biztosíts a munkájuk során. Például vidéki munkavállalók esetén „home office” biztosítása. Az is jó módszer, ha célkitűzéseknél bevonjuk a kollégákat az ötletelésbe, és a legjobb ötletet hozó személyt megjutalmazzuk.

  1. Vond be a kollégákat

A munkavállalói elköteleződést erősítheti, ha bevonod a dolgozókat a cég életébe. Például egy nagyobb szervezeti átalakítás esetén beszámolni az elkövetkezendő célokról, feladatokról. A közös ötletelések segítenek abban, hogy a munkavállalóid érezzék, hogy van szavuk a nagyobb döntések meghozatalánál is.

Ezek az adatok szemléltetik, hogy a célok kitűzése miért olyan kritikus folyamat, amelynek minden lépésében be kell vonni az alkalmazottakat. Amikor az alkalmazottak megértik a vállalat céljait, könnyebb nekik felismerni, hogy cselekedeteik közvetlenül befolyásolhatják az e célok felé tett előrehaladást.

Elegáns irodai dolgozók megbeszélést tartanak, egy fő prezentál.

  1. Tisztelet a vezetők és az alkalmazottak között

A tisztelet erőteljes motiváló szerepet játszik sok kapcsolatban, ideértve a vezetők és alkalmazottai közötti kapcsolatokat is.

Általános probléma sok szervezetnél, hogy nem érzik a kölcsönös tiszteletet. Egyértelmű tehát, hogy az alkalmazottak közötti hierarchiát meg kell szüntetni. A vezetők és alkalmazottak közötti kapcsolatot pedig úgy kialakítani, hogy meg legyen az egymás iránti tisztelet.

  1. Ütemterv kialakítása

A teljesítmény-ütemterv az egyik leggyakoribb eszköz, amelyet a vállalkozások és a vezetés használnak az alkalmazottak sikerének mérésére. Ezek az áttekintések lehetővé teszik a vezetőség számára, hogy jelezzék, mennyire teljesíti az alkalmazott az elvárásokat, halad előre a céljaik felé, és hozzájárul a vállalat sikeréhez. Mindezt annak érdekében, hogy javítsa az elkötelezettséget és motiválja az alkalmazottat a jobb teljesítmény elérésére.

Ha attól tartasz, hogy a teljesítmény-áttekintéseknek nincs olyan pozitív hatása, amelyet szeretnél, akkor lépéseket kell tenni a folyamat fejlesztése érdekében. Például az éves áttekintés helyett javasolt a hat hónapos vagy negyedéves periódus, így figyelembe véve az egyedi munkavállalói igényeket és feladatokat.

Az alkalmazottak motiválása világos kommunikációt igényel. A menedzsmentben kevés készség fontosabb, mint az, hogy képesek legyünk egyértelműen és hatékonyan kommunikálni az alkalmazottakkal és a csapat tagjaival. Valójában a fenti tippek mindegyikében a kommunikáció a siker kulcsa.

 

Csákvári Róbert