3+1 tipp, amit megéri figyelembe venni, amikor munkaerő-kölcsönző partnert választunk

Valamennyi cég életében eljöhet az a szerencsés helyzet, amikor hirtelen megnövekszik a piaci igény termékei vagy szolgáltatásai iránt, és a megnövekedett igények kiszolgálására viszonylag rövid időn belül munkaerőt kell találnia. Vagy csak egyszerűen úgy gondoljuk, HR feladataink intézésére egy profi munkaerő-kölcsönző partner segítségét kérjük.  Hogyan válasszuk ki ezt a profi partnert, hogy együttműködésünk zökkenőmentes legyen és jelenléte valóban hozzáadott értéket teremtsen vállalatunk számára? Ehhez hoztunk 3+1 tippet, amit érdemes végiggondolni, mielőtt valaki mellett letesszük a voksunkat.

Mielőtt hozzálátnál a kiválasztáshoz

Sokak számára triviálisnak tűnhet, de ha nem tisztázzuk alapvető üzleti igényeinket, nem fogunk megfelelő megoldással előállni rá. Mekkora létszámról, milyen ütemezésről, illetve munkakörökről van szó? Szűkösek a forrásaink, így toborzási megoldást keresünk, vagy „csak” extra toborzói kapacitásra van szükségünk? A pontos igény megfogalmazása elsődleges ahhoz, hogy tudjuk, mit is érdemes vizsgálni a potenciális partnerekben.

1. Jogi buktatók

Bár elsőre energia- és időigényesnek tűnő feladat, mégis ezt javasoljuk az első lépésnek a munkaerő-kölcsönző partnerünk kiválasztása során. Nem bizalmatlanság, sokkal inkább alaposság, ha üzleti partnerünket minden nyilvánosan elérhető adatbázisban feltérképezzük. Ha mindent rendben találunk, az bizalmunkat erősítheti, ha pedig valami olyanra bukkanunk, ami kérdéseket vet fel bennünk, rögtön az együttműködés elején lehetőségünk lesz ezeket tisztázni. Az alábbi adatbázisokat, nyilvántartásokat mindenképpen érdemes végig nézni:

Hasznos linkek:

2. Pénzügyi kérdések

Ha a hosszú jogi listán végigértünk, és potenciális munkaerő-kölcsönző partnerünk még mindig „versenyben van” az együttműködésért, a következő nagyobb terület a lehetséges partner pénzügyi körülményeinek vizsgálata. Nagyon fontos, hogy olyan munkaerő-kölcsönzőt találjunk, akinek az anyagi körülményei rendezettek, hiszen nemcsak hogy rendelkezésünkre bocsátják majd a szükséges munkaerőt, de a fizetésüket, az utánuk fizetendő járulékokat is nekik kell állni. Vajon egy nagyobb kölcsönzött állomány esetén meg tudják-e ezt finanszírozni saját tőkéből, esetleg szükségük van ehhez banki hitelkonstrukciókra, faktoring lehetőségekre? Sajnos, ezen a ponton nincs hosszú lista a rendelkezésre álló adatbázisokról: a legegyszerűbb és legcélravezetőbb, ha a kiválasztás során egyszerűen átnézzük a potenciális partnerek mérlegét, beszámolóját, majd átbeszéljük a fenti kérdéseket.

3. Szakmai részletek

Talán furcsának tűnhet, hogy a szakmai alkalmasság csak a harmadik pontban szerepel, de ha végiggondoljuk, mégsem olyan rendkívüli: hiszen mit kezdenénk egy szakmailag ugyan maximálisan rátermett partnerrel, aki mondjuk éppen felszámolási eljárás alatt van, vagy nincs elegendő tőkéje a kölcsönzött munkaerőállomány költségeinek fedezésére?

A szakmai ellenőrzőpontokat két csoportba oszthatjuk:

  • toborzási képességek
  • üzemeltetési kompetencia.

A toborzásnál fontos, hogy az adott cég milyen eszköztárral, illetve milyen forrásokból dolgozik (és itt természetesen már nem anyagi forrásokról, hanem jelölt forrásokról beszélünk), ismeri-e a külföldi piacokat, ahonnan potenciális munkavállalókat csábíthat hazánkba, összességében milyen hatékonysággal, eredményekkel dolgozik.

Az üzemeltetésnél olyan tényezőket kell egyeztetnünk, hogy milyen rendszerekkel dolgoznak, azok mennyire integrálhatóak a munkaidő-nyilvántartó alkalmazásunkkal, mennyire digitalizált egy vállalat: van-e lehetőség például elektronikus szerződéskötésre, cafetéria nyilatkoztatásra, számlázásra, vagy mindenképpen papír alapon kell ezeket a feladatokat elvégezni.  Az ajánlatkérési, illetve tendereztetési folyamatokban méltatlanul elhanyagolt témakör ez, holott egy hosszútávú együttműködés során rányomja bélyegét a mindennapokra. Abszolút megkerülhetetlen kérdés ma, hogy hogyan kezelik a kölcsönzött munkaerő fluktuációját? Milyen módon teszik érdekeltté az operatív kivitelezésben részt vevő munkatársaikat, hogy a számunkra fontos KPI-ok teljesüljenek? Ezek elsőre triviálisnak tűnő kérdések, de a mindennapi feladataink és az együttműködés zökkenőmentessége nagyban függ ezektől a tényezőktől.

Mérlegeljük egy bonus-malus, vagy ahhoz hasonló rendszer alkalmazását, melynek köszönhetően ha a munkaerő-kölcsönző a vártnál jobban teljesít, így magasabb hozzáadott értéket teremt, ezért bónuszt kap, ugyanakkor ha elmarad saját vállalásaitól, akkor annak is legyen pénzügyi konzekvenciája. Fontos, hogy az együttműködés mindvégig egy win-win deal legyen szakmai és pénzügyi értelemben egyaránt.

+1. Az együttműködés és a munkáltatói márka

Tapasztalataink szerint a kölcsönzött munkavállalók ha munkahelyükről mondanak véleményt, először általában a Kölcsönvevőre gondolnak. Ebből adódóan akár pozitív, akár negatív tapasztalataik vannak a kölcsönzötti lét során, mindaz, amit erről ismerőseikkel megosztanak a Kölcsönvevő munkáltatói márkáját fogja befolyásolni.

Fontos, hogy a kiválasztásra megfelelő mennyiségű időt, és energiát szánjunk, lehetséges partnerünket minden rendelkezésre álló eszközzel alaposan megismerjük. Nem kell megijedni a többlépcsős tenderezési, ajánlatkérési folyamatoktól sem, hiszen már az is egy jó szűrő lehet, hogy melyik lehetséges partner hogyan reagál, ha egy témával kapcsolatban esetleg egynél több kérdésünk merül fel.

Ha szeretnél további információkat is megtudni a munkaerő-kölcsönzéssel kapcsolatban, vagy, ha máris ajánlatot kérnél kölcsönzési szolgáltatásról, fordulj bizalommal a Work Force Kft-hez. A Work Force Hungary-t megtalálod a közösségi oldalakon is, így a LinkedIn-en is.

Ha szeretnéd megtalálni a cégedhez legjobban illő munkavállalókat könnyen és hatékonyan, keress minket bizalommal az alábbi elérhetőségeken:

Ajánlatot kérek
sales@work-force.hu
+36 20 298 7244

További hasznos és érdekes tartalmakért kövess minket LinkedIn-en is! Kattints IDE.